6 Złotych Zasad prowadzenia Twojej firmy na podstawie cytatów znanych biznesmenów!

Jak odnieść sukces? Jak prowadzić biznes, by Twoja firma z prędkością Formuły 1 rozgromiła konkurencję, a Twoja twarz ukazała się na okładce przy okazji kolejnego rankingu 100 najbogatszych Polaków według Forbesa? Z przedsiębiorcami, jak z prawnikami – każdy ma swoją opinię na ten temat, ale my zebraliśmy najpopularniejsze cytaty słynnych biznesmenów i na ich podstawie stworzyliśmy 6 Złotych Zasad Przedsiębiorcy. Ku inspiracji!

6 Złotych Zasad prowadzenia Twojej firmy na podstawie cytatów znanych biznesmenów!

1.       Nie zapominaj, kto jest Twoim szefem!

Prowadzisz swój biznes? Jesteś sobie sterem i okrętem? Ale, czy wiesz, że Ty także masz swojego szefa? To Twój Klient!

“Szef jest tylko jeden. To Klient. I może on zwolnić wszystkich w firmie – od prezesa w dół, po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej. / There is only one boss. The customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else.” – Sam Walton, założyciel sieci handlowej Walmart

Niezależnie od tego czy działasz w gastronomii, w budowlance, biznesie e-commerce czy w usługach, od lat obowiązuje Cię ta sama zasada – „Klient - nasz Pan”. Co więcej, w dobie powszechnego dostępu do internetu, for tematycznych, social mediów i portali typu Opineo, zasada ta ma jeszcze szersze zastosowanie i zdecydowanie wyższy priorytet. Rekomendacje, są bowiem najlepszą formą reklamy Twojego produktu czy usługi, a wszelkiego rodzaju ‘social proof’, czyli dowody społeczne potwierdzające wysoką jakość Twojego towaru, potrafią zwiększyć sprzedaż bardziej niż zakrojone na szeroką skalę kampanie reklamowe.

Jak twierdzi Michael LeBoeuf “Zadowolony Klient, to najlepsza strategia biznesowa. / “A satisfied customer is the best business strategy of all.”, a Bill Gates, współzałożyciel firmy Microsoft dodaje, że “Twoi najbardziej niezadowoleni Klienci, to najlepsze źródło wiedzy / Your most unhappy customers are your greatest source of learning.”) i punkt wyjścia do działań naprawczych! Pamiętaj bowiem, że Twój produkt powinien rozwiązywać problemy konsumentów, ułatwiać i upraszczać ich życie i to oni – a właściwie ich opinie, są najlepszym potwierdzeniem tego, czy tak się rzeczywiście dzieje.

Na koniec – ku przestrodze, a jakże! - pozwolimy sobie jeszcze zacytować Warrena Buffetta, który przypomina, że...

“Wizerunek buduje się 20 lat, a jego zrujnowanie zajmuje nie więcej niż 5 minut. Jeśli o tym pomyślisz, będziesz robił wszystko inaczej. / It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you’ll do things differently.” – Warren Buffett

2.       Pamiętaj, że liczy się zespół!

“Wielkie rzeczy w biznesie nigdy nie powstają za sprawą jednej osoby. Tworzą je całe zespoły ludzi. / Great things in business are never done by one person. They’re done by a team of people.”– Steve Jobs

Jeśli w swojej firmie zatrudniasz pracowników, o sile i mocy zespołów, czytałeś już na pewno niejeden artykuł. Wiesz już zatem, że warto zatrudniać mądrych, a nawet mądrzejszych od siebie, warto integrować pracowników i dbać o ich komfort. To, jak czują się w pracy, czy się rozwijają i czy są doceniani, w znacznym stopniu wpływa bowiem na ich pracę, wydajność i wyniki – a co za tym idzie na wysokość Twoich przychodów!

Z ilu osób powinny składać się idealne, efektywne zespoły. No cóż, co do tego opinie są różne… Jeff Bezos, założyciel i CEO firmy Amazon twierdzi, że jeśli nie możesz nakarmić zespołu dwiema pizzami, jest za duży. Czy to prawda? To już sam musisz ocenić.


“Jeśli nie możesz nakarmić zespołu dwiema pizzami, oznacza to, że jest za duży. / If you can’t feed a team with two pizzas, it’s too large.” — Jeff Bezos, Founder and CEO of Amazon

3.       Daj sobie czas, a nawet dużo czasu!

“Ktoś pozostaje dziś w cieniu, bo ktoś inny zasadził drzewo dawno temu. / Someone is sitting in  the shade today because someone planted a tree a long time ago.” Warren Buffett

Nie od razu Rzym i wielkie firmy zbudowano, zatem uzbrój się w czas i cierpliwość. Czasami efekty Twojej pracy zobaczysz dopiero po kilku miesiącach, a nawet latach.

"Jeśli przyjrzysz się naprawdę dobrze, okaże się, że większość sukcesów, które miały miejsce z dnia na dzień, zabrało tak naprawdę dużo czasu. / If you really look closely, most overnight successes took a long time." - Steve Jobs.

Czasami musisz podjąć działania dużo wcześniej, wyprzedzić i przewidzieć potrzebę Klientów, uzbroić się w cierpliwość, by w odpowiednim momencie mieć gotowe rozwiązanie. Ale to właśnie cierpliwość i upór to często najpewniejsza droga do sukcesu Twojej firmy!

 “Kiedy Noah budował arkę, nie padało / It wasn’t raining when Noah built the ark.” — Howard Ruff

4. Rób, to co kochasz

“Twoja praca będzie wypełniała dużą część Twojego życia, a jedynym sposobem, żeby czerpać z tego satysfakcję, jest robienie tego naprawdę dobrze. A jedynym sposobem na robienie tego naprawdę dobrze, to robić to, co kochasz. / “Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to love what you do.” — Steve Jobs, współwłaściciel i CEO Apple Inc. 

Już Konfucjusz wiedział, że sposobem na wieczne wakacje jest robienie tego, co się kocha, a wszyscy „wielcy” ze świata biznesu tylko potwierdzają tę tezę. Pasja pomaga także w odnoszeniu sukcesu, bo jeśli wierzysz w to, co robisz, robisz to z zapałem, miłością i energią, a wtedy… to musi się udać!

5.       Nie bój się porażek

“Czasami wygrywasz, czasami się uczysz. / Sometimes you win, sometimes you learn.” — John Maxwell


Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz przygotować się na porażki. One przydarzają się nawet najlepszym i są oznaką tego, że się rozwijasz, testujesz nowe rozwiązania, sprawdzasz dostępne drogi. Każda kolejna porażka to lekcja, z której wyciągasz wnioski. Jak powiedział Bill Gates:

“Dobrze kiedy świętujesz sukces, ale ważniejsze jest żebyś wyciągał wnioski z porażki. / It’s fine to celebrate success but it is more important to heed the lessons of failure.” – Bill Gates


6. Nie bój się podejmować ryzyko

"Największym ryzykiem jest niepodejmowanie żadnego ryzyka. W świecie, który tak szybko się zmienia, jedyną strategią, która na pewno się nie sprawdzi jest właśnie niepodejmowanie ryzyka. / The biggest risk is not taking any risk. In a world that's changing really quickly, the only strategy that is guaranteed to fail is not taking risks." Mark Zuckeberg

Strach przed porażką, nieodłącznie związany jest ze strachem przed podejmowaniem ryzyka, a to właśnie ryzyko, bywa najlepszym motorem rozwoju firm. Zaproponuj swoim Klientom coś, czego jeszcze nikt im nie zaproponował, podejdź do problemu, produktu, usługi od innej strony. Zmień sposób komunikacji, opakowanie, cenę. Ryzykuj, testuj, próbuj i… wygrywaj! Siedząc w miejscu daleko nie zajdziesz, a już na pewno nie prześcigniesz konkurencji.

“Aby osiągnąć znaczący sukces, musisz podejmować znaczne ryzyko / To win big, you sometimes have to take big risk – Bill Gates

Jak rozpoznać dobrą biznesową okazję?

„Jeśli to Cię przeraża, to może warto tego spróbować. / If it scares you, it might be a good thing to try.” – Seth Godin

Zajrzyj na bloga Idea Money i zainspiruj się z nami!

Jesteśmy cyklicznie nagradzani

Image

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.

Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.