Masz firmę? Bądź jak Jeff Bezos - poznaj jego 5 kroków do sukcesu

W jaki sposób prowadzi swój biznes Jeff Bezos - najbogatszy człowiek na świecie, którego majątek wyceniany jest według indeksu miliarderów Bloomberga na 106 mld dolarów? Sprawdź 5 prostych zasad, którymi Bezos kieruje się w zarządzaniu swoją firmą!

Masz firmę? Bądź jak Jeff Bezos - poznaj jego 5 kroków do sukcesu

Jeff Bezos - twórca Amazon.com

Nie przejmuj się jeśli nie rozpoznałeś go w roli Przedstawiciela Gwiezdnej Floty w filmie Star Trek W Nieznane. Bo choć o tę rolę starał się latami, na pewno słyszałeś o jego firmie - amazon.com - prawda? Jeff Bezos to osoba, której nie trzeba przedstawiać chyba żadnemu przedsiębiorcy. Wszyscy bowiem, którzy posiadają własny biznes, chcieliby odnieść tak spektakularny sukces jak ten urodzony w Stanach Zjednoczonych, 54 letni prezes, dyrektor generalny i przewodniczący zarządu Amazon.com.Patrząc na tę postać, dziś trudno uwierzyć, że na początku swojej działalności osobiście nosił paczki na pocztę… Brzmi znajomo? Sprawdź zatem, jakimi zasadami kieruje się w swojej pracy Jeff Bezos i prowadź swoją firmę tak, jak robią to najwięksi!

5 zasad pracy według Jeffa Bezosa

 1. Najważniejszy jest Klient

Słuchaj, co mówią Twoi Klienci. Czego potrzebują, jakie mają problemy? Odpowiadaj na ich potrzeby, proponuj rozwiązania. Spraw, by ich życie było łatwiejsze i to za sprawą Twojej firmy. Postaw na zdrową obsesję na punkcie konsumenta, unikając jednocześnie przesadnej obsesji na punkcie konkurencji. Nie poddawaj się całkowicie obsesji na punkcie produktu czy technologii. Bo choć te modele biznesowe również mogą doprowadzić Twoją firmę do sukcesu, jak przekonuje Bezos: “Obsesja na punkcie Klienta sprawi, że osiągniesz go dwa razy szybciej!” 

“Obsesja na punkcie Klienta sprawi, że sukces osiągniesz dwa razy szybciej!”

2. Bądź pionierem w swojej branży i nie bój się innowacji

Z pewnością zauważyłeś, że Klienci często bywają niezadowoleni. Co więcej, czasami nawet nie wiedzą tak naprawdę, czego chcą. Nie potrafią precyzyjnie określić, co dokładnie sprawiłoby, że dany towar czy usługa mogłaby ich zadowolić. Wyjdź im naprzeciw. Zaproponuj zupełnie nowe rozwiązania, testuj, pytaj i nie bój się tego, czego nie robi jeszcze Twoja konkurencja. Być może właśnie to pozwoli Ci zbudować nad nią przewagę! Wymyślenie produktu idealnego to nie zadanie dla Klienta. To zadanie dla Ciebie! Hmmm, czy zauważyłeś, że znowu wracamy do Twojego konsumenta? Tak, tak, cokolwiek robisz - patrz punkt 1!

3.  Nie myśl o jutrze, myśl o tym co będzie za wiele lat 

Masz plan na kolejne 2-3 lata? To za mało! Zacznij myśleć w kontekście nadchodzących 5-7 lat. To zmieni nie tylko Twój sposób podejścia do bieżących wyników (które - zwróć uwagę - są prawdopodobnie rezultatem nie paru, a raczej 4-5 poprzednich lat działań Twojej firmy), ale przede wszystkim sposób planowania, a nawet to, w jaki sposób spożytkujesz swoją energię. Ciężko jest Ci zmienić tok myślenia na długoterminowy w kontekście działań Twojej firmy? Jeff Bezos uspokaja - “Tego musisz się nauczyć!”

4. Zaakceptuj porażki. Bez nich sukces nie będzie możliwy!

Strach przed porażką może skutecznie powstrzymać Cię przed wprowadzaniem nowych rozwiązań, produktów, usług. Nie możesz być pionierem, jeśli pozwolisz by Twoje działania sparaliżowane zostały przez nadmierną obawę i strach przed porażką. Tym bardziej, że jak mówi Jeff Bezos - “Porażka i innowacja to bliźniaki, których nie wolno rozdzielać”. Jeśli nie podejmiesz ryzyka, nawet jeśli od czasu od czasu ryzyko to się nie opłaci i eksperyment się nie powiedzie, nie wymyślisz niczego nowego, nie zmierzysz się z nowym wyzwaniem, z nowym zleceniem, ze zmianami technologicznymi, etc.

“Biznes to nie mecz baseballowy. Masz więcej niż 4 szanse by odbić piłkę! Masz ich tysiące!”

5. Nie od razu Amazon.com zbudowano...

Coś jeszcze? Tak! Bądź cierpliwy i miej jasną wizję swojej firmy. Jak mówi bowiem Jeff - “Wszystkie działania, które prowadzą do błyskawicznego sukcesu firmy zajmują około… 10 lat.”Określ najważniejszy kierunek swojej firmy, pomyśl o 3 kluczowych dla niej kwestiach (w przypadku Amazon.com to niskie ceny, szybka dostawa i szeroka oferta - a jak jest u Ciebie?) i cierpliwie zmierzaj w tym kierunku, co jakiś czas sprawdzając, czy to, co robisz rzeczywiście doprowadzi Cię do realizacji tych podstawowych założeń. To jak? Pora nastawić stoper!
 
Pamiętaj również, że jesteśmy tu po to, by Ci pomóc. Dzięki Idea Money możesz inwestować, stać się pionierem i podejmować ryzyko. Oferujemy bowiem rozwiązania, które wspierają przedsiębiorców umożliwiając rozwój ich firm. Dzięki faktoringowi nie musisz już czekać tygodniami na wpłaty od kontrahentów. Możesz cieszyć się swoimi pieniędzmi od razu, inwestując je i finansując swoją działalność. Sprawdź naszą ofertę i nie bój się marzyć o sukcesie.
 
Więcej o Jeffie Bezosie i jego firmie znajdziesz w książce “Sklep, w którym kupisz wszystko. Jeff Bezos i Era Amazona”.

Zajrzyj na bloga Idea Money i zainspiruj się z nami!

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.