Faktoring jako narzędzie do zabezpieczenia finansów firmy oraz wzmocnienia polityki zakupów i sprzedaży

Faktoring to jedna z najdynamiczniej rozwijających się usług polskiego rynku finansowego. Jak podaje Polski Związek Faktorów w 2018 r. rynek faktoringu odnotował wzrost na poziomie 26,7%, co potwierdza, że popyt na usługę rośnie, a obecnie korzysta z niej już ponad 17.000 polskich przedsiębiorców.

Faktoring jako narzędzie do zabezpieczenia finansów firmy oraz wzmocnienia polityki zakupów i sprzedaży

Skąd taka popularność tego rozwiązania? Faktoring to wbrew pozorom nie tylko cesja wierzytelności na faktora, który przelewa przedsiębiorcy pieniądze z wystawionych przez niego faktur nawet jeszcze tego samego dnia, w którym wystawił on dokumenty, ale przede wszystkim potężny instrument finansowy, który otwiera przed firmami morze biznesowych możliwości – tłumaczy Łukasz Sibiga, Dyrektor Departamentu Marketingu i Digitalu Idea Money S.A.

Poduszka finansowa

Najszerzej obecną w świadomości polskich biznesmenów i księgowych zaletą faktoringu jest fakt, iż stanowi on poduszkę finansową i gwarancję płynności. Możliwość otrzymania do 100% wartości faktury na długo przed terminem płatności, likwiduje ryzyko powstania zatorów płatniczych i uwalnia środki kluczowe dla bieżącej działalności. Firma korzystająca z faktoringu nie ma problemów z opłaceniem VATu, wypłatami dla pracowników czy regulowaniem zobowiązań, takich jak raty leasingowe, najem powierzchni, zakup paliwa.

Zabezpieczenie polityki sprzedaży i rozwoju firmy

Pieniądze wypłacone na podstawie faktury, właściciel firmy może także przeznaczyć na realizację nowych zleceń, zatrudnienie pracowników, zwiększenie produkcji, a co za tym idzie obrotów firmy. Za pomocą faktoringu odwrotnego (nazywanego też kupieckim) może on także sfinansować zakupy zmierzające do rozwoju firmy - zakup maszyn, floty, inwestycje w nowe aplikacje i oprogramowanie.

Większa elastyczność w polityce zakupowej

Faktoring kupiecki zwany także faktoringiem dłużnym lub odwrotnym, pozwalający sfinansować zakup towarów i usług, umożliwia również prowadzenie elastycznej polityki zakupowej. Oferuje on właścicielom sklepów, firmom opartym o e-commerce i branży produkcyjnej, możliwość zakupu towarów, nawet w momencie braku środków – tłumaczy Łukasz Sibiga. Mogą oni na przykład zatowarować się przed sezonem, skorzystać z atrakcyjnej promocji, a swoje należności spłacić nawet do 60 dni po terminie płatności na fakturze.

Stała opłata i korzystne rozliczenia

Przedsiębiorcy wykorzystują faktoring nie tylko jako narzędzie zapewniające płynność, ale także do oferowania skont swoim klientom. Co więcej, koszty usługi faktoringu księguje się po stronie kosztów, bez negatywnego wpływu na zdolność kredytową i bilans firmy. Niektóre firmy na stałe korzystające z usługi, uwzględniają jej cenę w cenie oferowanych przez siebie usług, dzięki czemu w końcowym rozliczeniu nie płacą za natychmiastowy dostęp do zarobionych już przez siebie pieniędzy.

Rozwiązaniem cenionym przez świadomych możliwości faktoringu szefów firm czy dyrektorów finansowych, jest cieszący się niezwykłą popularnością Faktoring w Abonamencie, który pozwala nie tylko z góry określić koszt usługi na przestrzeni roku, ale oferuje także możliwość finansowania dowolnej ilości faktur w ramach ustalonego z klientem limitu faktoringowego – bez dodatkowych kosztów, w ramach 1 stałej, miesięcznej opłaty abonamentowej. Dlatego jeżeli nie masz jeszcze faktoringu, warto zapytać osoby odpowiedzialnej za finanse w Twojej firmie, jak wdrożyć go do własnych narzędzi finansowych.

Faktoring w tworzeniu wizerunku solidnej marki

Elastyczność i możliwość oferowania klientom odroczonego terminu płatności na fakturze, pozwala przedsiębiorcy zbudować przewagę konkurencyjną i stworzyć wizerunek atrakcyjnego partnera biznesowego. Terminowe regulowanie należności względem dostawców i sprawna realizacja zleceń, najszybciej budują renomę rzetelnego partnera. Solidna marka znaczy wiele na obecnym rynku, a w czasach, kiedy często to nie cena, a wartość dodana wpływa na ostateczny wybór dostawcy, wizerunek może mieć kluczowe znaczenie.

Źródło: Gazeta Finansowa NR 05/2019 / Biznes Raport Poradnik Finansowy dla MŚP

Zainteresowany? Przygotujemy ofertę specjalnie dla Ciebie!

Jeśli chcesz poznać szczegóły naszych rozwiązań, wypełnij poniższy formularz. Nasz doradca wkrótce się z Tobą skontaktuje.

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą.

Podaj poprawne imię i nazwisko
Musisz wyrazić zgodę
Musisz wyrazić zgodę
Musisz wyrazić zgodę

Szukasz informacji o faktoringu? Przeczytaj i zostań ekspertem!

Jesteśmy cyklicznie nagradzani

Image

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.

Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.