Faktoring w budowaniu pozytywnego wizerunku marki

Kiedy mówimy o faktoringu, usługa ta przedstawiana jest najczęściej w kontekście zabezpieczenia płynności finansowej firmy, zagwarantowania środków na bieżące wydatki i sposobu finansowania działalności przedsiębiorstwa. Niewątpliwie są to główne zalety płynące z faktoringu dla firm, ale nie należy zapominać również o tym, że faktoring niesie ze sobą dodatkowe, pośrednie korzyści, dostrzegalne dla tych, którzy skutki zagwarantowania stabilizacji finansowej firmy, postrzegają w szerszym kontekście. Do tych korzyści należą niewątpliwie budowanie wzorowych relacji biznesowych oraz budowanie wizerunku solidnej, godnej polecenia marki.

Faktoring w budowaniu pozytywnego wizerunku marki

Relacje biznesowe tworzy się na każdym etapie współpracy. Od pierwszego spotkania, poprzez maile, telefony, wszelkiego rodzaju kontakty, negocjacje, realizację każdego kolejnego zlecenia, otwartość na zmiany i dopasowywanie się do zaistniałych sytuacji czy sposób rozpatrywania reklamacji. Największą wartość w biznesie b2b mają jednak takie relacje, które prowadzą do chęci długotrwałej współpracy ekonomicznej między podmiotami. Oczywiście te relacje najczęściej tworzą ludzie, ale każda cegiełka, gest i ukłon w stronę kontrahenta są zawsze mile widziane w tym procesie.

Takim ukłonem w stronę naszego odbiorcy może być wydłużenie terminu płatności za dostarczane mu przez nas towary czy usługi. W sytuacji, w której to zazwyczaj nasz kontrahent musi negocjować 30 czy 60 dniowy termin płatności na fakturze, zaproponowanie mu takiego korzystnego z jego punktu widzenia terminu, zanim jeszcze sam będzie zmuszony o to poprosić, jako prezent w podziękowaniu za dotychczasową, owocną współpracę, nie tylko wywoła pozytywne zaskoczenie, ale również doskonale wpłynie na rozwój długotrwałych relacji.
 
W branży HoReCa, gdzie konkurencja wśród dostawców jest ogromna i to oni pukają zazwyczaj do drzwi odbiorców, prześcigając się w oferowaniu im elementów, które udogodnią współpracę, długie terminy płatności to standard. Jednak i tu faktoring może okazać się przydatny w budowaniu dobrych relacji i wizerunku solidnego kontrahenta. W tej branży terminowe wykonywanie zleceń to podstawa udanej współpracy, a jedna ‘wpadka’ lub nawet nieznaczne opóźnienie mogą zaważyć na jej kontynuacji. Z łatwością można wyobrazić sobie sytuację, w której z powodu braku pieniędzy na zakup towaru, dostawca nie dowozi na czas produktów spożywczych niezbędny do przygotowania kolacji na imprezę firmową mającą odbyć się w hotelowej restauracji. W wielu branżach solidność w terminowym realizowaniu dostaw to najważniejszy element stanowiący o przewadze konkurencyjnej danej firmy. To samo odnosi się do realizacji nagłych czy nietypowych zleceń. Dostawca postawiony przed takim wyzwaniem, jeśli tylko ma pieniądze by odpowiednio zareagować, może zyskać dodatkowe punkty, które często zaważyć mogą na kontynuowaniu z nim współpracy nawet w obliczu konkurencyjnej cenowo oferty.

Wizerunek Twojej marki to również sposób w jaki jest ona postrzegana przez Twoich dostawców. To, że płacisz im zawsze na czas i nie idziesz z trendem ‘płacenia po terminie’, może mieć wpływ nie tylko na wizerunek Twojej firmy jako rzetelnego partnera w biznesie, ale również przynieść realne korzyści w postaci obniżenia kosztów działalności Twojej firmy. Terminowe regulowanie należności to bowiem bardzo często punkt wyjściowy w negocjowaniu rabatów i właśnie tu, po raz kolejny okazuje się, jak wiele dać nam może płynność finansowa firmy. Płynność, którą w szybki i łatwy sposób zapewnić może faktoring.

Szukasz informacji o faktoringu? Przeczytaj i zostań ekspertem!

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie.
Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.