Jak pozyskać nowych Klientów? Poznaj 5 słów, które zwiększą Twoją sprzedaż w 2019 roku!

Jak pozyskać nowych Klientów? Jak prowadzić firmę, by sprostać największym wyzwaniom przed jakimi stają nowocześni, świadomi przedsiębiorcy w 2019 roku? Poznaj 5 kluczowych słów, które pomogą Ci zdefiniować swoją strategię na nowo i zwiększyć szansę na pozyskanie nowych Klientów.

Jak pozyskać nowych Klientów? Poznaj 5 słów, które zwiększą Twoją sprzedaż w 2019 roku!

1. Blisko

Jeszcze dwadzieścia lat temu najlepsza lokalizacja dla firmy była „w centrum” – tam, gdzie był największy ruch, jeśli chodzi o potencjalnych klientów. Ale świat się zmienia, a wraz z rozwojem technologii, zmienia się także pojęcie najlepszej lokalizacji, która obecnie powinna być „obok Klienta”.

Czy Twoja firma jest „w pobliżu”?

Co to oznacza w praktyce? Mając dostęp do Internetu i telefonu, Klienci szukają obecnie takiej restauracji, kawiarni, apteki czy sklepu spożywczego, które znajdują się najbliżej ich aktualnej lokalizacji. Z tego powodu wzrasta ilość wyszukiwań z frazą „w pobliżu”, a nawet jeśli takie wyrażenie nie jest wpisywane bezpośrednio w okno wyszukiwarki, to właśnie najprawdopodobniej taka jest intencja użytkownika i tak odczytuje dane wyszukiwanie algorytm, podsuwając użytkownikowi najbliższe punkty odpowiadające zapytaniu.

Aby zachęcić potencjalnego Klienta do odwiedzenia właśnie Twojego punktu, kieruj reklamy z uwzględnieniem geolokalizacji użytkowników i zadbaj o odpowiednią, atrakcyjną wizytówkę swojego sklepu czy restauracji w Google.

Jeszcze bliżej – czyli zakupy bez wychodzenia z domu

Co więcej, coraz większa liczba konsumentów chce kupić towar nie ruszając się w ogóle z miejsca i nie marnując czasu na „chodzenie po sklepach”. Z tego powodu nie możesz zapominać o reklamach w internecie, które skierują poszukującego użytkownika na Twoja stronę. Idealnie byłoby gdyby te reklamy odpowiadały na konkretną potrzebę użytkownika i wyświetlane były w odpowiednim momencie procesu zakupowego.

Spójrz na współczesne zachowania konsumentów jak na szansę na zmniejszenie kosztów prowadzenia Twojej firmy. Nie potrzebujesz już dużych przestrzeni zlokalizowanych w centralnym punkcie miasta. Ważne, byś trafił do potencjalnego Klienta z angażującą kreacją, dokładnie wtedy, gdy będzie tego potrzebował.

2. Autentycznie

Twoja firma z ludzką twarzą.

Ludzie cenią to, co prawdziwe, autentyczne, ludzkie. Dlatego jeśli chcesz zdobyć nowych klientów, warto, aby Twoja firma / marka / produkt miały ludzką twarz i promowane były przez prawdziwe osoby. Taka komunikacja powinna być prowadzona tak na Twojej stronie internetowej, jak i na portalach społecznościowych. Sprawdź z jakich kanałów social media korzystają Twoi Klienci i znajdź ambasadorów swojej marki, którzy najlepiej opowiedzą o zaletach Twojej oferty na danym kanale.

Kto może być ambasadorem Twojej marki?

  • zadowoleni Klienci (spróbuj przygotować krótkie filmy z udziałem Twoich Klientów, lub poproś osoby lub firmy, które skorzystały z Twoich usług, o napisanie opinii i zgodę na publikację logo lub zdjęcia)
  • eksperci, doradcy, specjaliści z branży (tego typu polecenia, firmowane znaną w branży twarzą doskonale sprawdzą się na portalach typu LinkedIn)
  • influencerzy – jeśli Twoi Klienci korzystają z Instagrama czy Facebooka, warto podjąć współpracę z influencerami, którzy w naturalnym środowisku mogą zaprezentować Twój produkt czy usługę. Pamiętaj o autentyczności i odpowiednim dopasowaniu oferty do profilu reklamującej ją osoby. Klienci wyczuleni są na fałsz, dlatego musisz starannie dobierać partnerów, tak by autentyczność ich poleceń nie wzbudzała żadnych wątpliwości.
  • właściciel – jesteś właścicielem i nie boisz się pokazać swojej twarzy i wystąpić przed szerszą publicznością? Świetnie! Opowiedz o historii swojej firmy, jej wartościach, udzielaj rad i opowiadaj o tym, jak firma odpowiada na zmieniające się potrzeby jej odbiorców.
  • pracownicy firmy – jeśli za logo marki stoją prawdziwi, zadowoleni ze swojej pracy i dumni z marki ludzie, Klienci dużo chętniej gotowi są zaufać danej firmie. Warto zatem już na samym początku zadbać o swoich pracowników i ich świadomość w odniesieniu do wartości związanych z pracą, marką i produktem. Transparentność i autentyczne osoby reprezentujące dział obsługi klienta czy dział reklamacji mogą sprawić, że Klienci wybiorą właśnie Ciebie, a nie firmę konkurencyjną.

Zadowoleni pracownicy, zadowoleni klienci

Warto podkreślić tu, że rosnące problemy z wykwalifikowanymi pracownikami to także jedno z wyzwań współczesnych przedsiębiorców, dlatego dbaj o swoich ludzi, podnoś ich kwalifikacje, doceniaj to, co robią i nagradzaj ich. Wspólnie świętujcie nawet drobne sukcesy. Pamiętaj, że zadowoleni pracownicy, to zadowoleni klienci, a lojalność i oddanie Twojej załogi z pewnością przełożą się na dłuższą metę na wzrost sprzedaży oraz zwiększoną ilość klientów.

3. Szybko

Współcześni klienci są niecierpliwi. Chcą mieć wszystko tu i teraz. Dlatego jeśli prowadzisz sprzedaż online dopilnuj, by proces zakupowy był intuicyjny, prosty i szybki, a czas dostawy jak najkrótszy. Jeśli cena produktu w Twoim sklepie jest trochę niższa, ale na dostawę trzeba czekać 10 dni, podczas gdy u konkurencji czas ten wynosi 48h, Klient woli dopłacić i szybciej cieszyć się z zakupu, niż zaoszczędzić i być skazanym na oczekiwanie. Żyjemy w szybkim świecie, gdzie potrzeby pojawiają się błyskawicznie i tak też muszą być zaspokajane.

Dobrym pomysłem może okazać się wprowadzenie czatu na stronie, a sprawne reagowanie na pytania wysyłane przez Klientów w wiadomościach lub w komentarzach pod postami na kanałach social media, to podstawa nowoczesnej komunikacji z klientem.

To samo odnosi się do czasu realizacji usług i zleceń. Musisz zatrudniać tyle ludzi, by kolejka w Twojej kawiarni nie była zbyt długa. Musisz mieć tyle środków własnych by móc od razu przystąpić do realizacji zlecenia i - na przykład – wyprodukować zamówioną przez Klienta dużą ilość produktu w wybranym przez niego czasie.

Współczesny rynek nie lubi czekać, a konkurencja nie śpi, dlatego zadbaj o swoją płynność finansową, odpowiednie zaopatrzenie i zasoby ludzkie. W zależności od profilu Twojego przedsiębiorstwa możesz posiłkować się pracownikami sezonowymi, z wyprzedzeniem zatowarować sklep jeśli Twoja działalność ma charakter sezonowy lub wspierać się faktoringiem w abonamencie, by mieć stały dostęp do gotówki, nawet jeśli wystawiasz swoim Klientom faktury z długimi terminami płatności. Bez zamrażania pieniędzy w fakturach, będziesz w stanie zrealizować więcej zleceń i wszystkie projekty ukończyć na czas, a renoma rzetelnego partnera w biznesie to najlepszy sposób na zdobycie jeszcze większej ilości klientów.

Weź faktoring i działaj jeszcze szybciej!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, w jaki sposób możesz szybciej realizować nowe zlecenia dzięki faktoringowi od Idea Money. 

zapytaj doradcęprzeczytaj

4. Emocjonalnie

Szukasz sposobu, aby pozyskać nowych Klientów, zainteresować ich ofertą i skłonić do zakupu? Postaw na emocje. Zastanów się jakie potrzeby zaspokaja Twój produkt i jakie emocje są z nimi związane. Strach, radość, a może wzruszenie? Sięgnij po techniki storytellingu, stwórz opowieść, z którą będą mogli utożsamiać się Twoi Klienci. W świecie, w którym wiele produktów ma wspólne cechy takie jak zbliżona jakość wykonania, design czy cena, musisz sprawić, by Klienci pokochali właśnie Twoją markę. A nie ma przecież miłości bez emocji…

5. W sam raz

Klienci nie tylko chcą mieć to, co kochają tu i teraz, ale pragną także, by wybrane przez nich produkty i usługi były najlepsze dla nich t.j. jak najlepiej dopasowane do ich potrzeb i upodobań. Zastanów się zatem, w jaki sposób możesz zmienić lub spersonalizować to, co oferujesz swoim Klientom. Zadbaj o szczegółowe opisy produktów i filtry ułatwiające sortowanie oferty.

Targetuj swoje reklamy na Facebooku, wysyłaj spersonalizowane wiadomości i segmentuj listy odbiorców mailingów tak, by na przykład nie oferować mężczyznom butów na szpilkach. Twój Klient musi poczuć, że masz coś, co jest idealnie dopasowane do jego potrzeb, pasji, upodobań. W tym celu warto jest dobrze zastanwić się nad tym, kim jest Twój Klient i gdzie możesz go znaleźć.

W jakiś sposób pozyskiwać zatem nowych Klientów, w czasach kiedy są oni bardzo wymagający i niecierpliwi, a rynek obfituje w konkurencyjne produkty? Bądź ze swoim produktem blisko i szybko. W swojej komunikacji postaw na autentyczność i emocje i spraw, by Twój Klient poczuł, że robisz coś specjalnie dla niego.  Tylko tyle i aż tyle. Jesteś gotowy spróbować? Powodzenia!

Zajrzyj na bloga Idea Money i zainspiruj się z nami!

Jesteśmy cyklicznie nagradzani

Image

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.