Zanim zaczniesz - sprawdź czy czytałeś pierwszą część naszego poradnika Jak pozyskiwać nowych Klientów i nie zmarnuj żadnej biznesowej okazji!
Jeżeli oferujesz konkretny produkt lub atrakcyjną usługę spraw, by wywoływały one emocje, by ludzie się nimi fascynowali, by ich pragnęli. Jak to zrobić? Jak wzbudzić uczucie ‘Product desire’? Najprostszym i najskuteczniejszym obecnie sposobem jest niewątpliwie wykorzystanie siły Influencer marketing. To korzystanie z usług profesjonalnych influencerów, czyli osób wpływowych i trendsetterów (blogerów, vlogerów, właścicieli popularnych kont w mediach społecznościowych lub ekspertów w danej dziedzinie), którzy dzieląc się swoją opinią w Internecie na takich portalach jak Instagram czy YouTube, poprzez zdjęcia, relacje, czy filmy video, promować będą Twoje produkty. Ta bazująca na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych w promocję forma marketingu, opiera się na dużo większym zaangażowaniu odbiorców, niż to charakterystyczne dla tradycyjnych form reklamy.
NASZA PROrada: Nie stać Cię na współpracę z Influencerem? Uważnie obserwuj osoby, które na swoich zdjęciach pokazują Twoje produkty. To znaczy, że naprawdę im się podobają! Repostuj ich posty na Instagramie, udostępniaj na swoim profilu na FB. Czasami warto wysłać im w prezencie jeszcze jeden produkt, by pobudzić delikatnie ich aktywność. To układ win-win!
Czy słyszałeś stwierdzenie, że pozyskanie nowych klientów jest 7 razy droższe niż utrzymanie obecnych? W dużej mierze to Twoi obecni Klienci generują nowych Klientów, dlatego nie kieruj wszystkich środków i całej energii na pozyskiwanie tych nowych, zapominając o tych, których już udało Ci się przekonać do zakupu. Oferuj im cykliczne, dedykowane promocje, programy lojalnościowe, czy zniżki dla stałych klientów i spraw, że będą czuli się wyjątkowi. Nie zapominaj o utrzymywaniu nieskazitelnej reputacji i dbaniu o jakość swoich produktów i usług. Nie składaj obietnic, których nie jesteś w stanie spełnić - szczególnie jeśli chodzi o czas realizacji dostawy, czy cechy produktu. Przymknij oko na marudzącego klienta i spełnij jego oczekiwania. Zadbaj o profesjonalizm i serdeczność Twojego Biura Obsługi Klienta. Pozwól, by jego pracownicy byli kreatywni w rozwiązywaniu problemów i mieli możliwość zaoferowania nieszablonowych rozwiązań. Zaskocz swojego Klienta pozytywnie i pamiętaj:
“Jeśli sam nie zatroszczysz się o swoich Klientów, zrobi to Twoja konkurencja” - Bob Hooey.
NASZA PROrada: Nie ignoruj negatywnych komentarzy i opinii wystawionych pod adresem Twojej firmy w sieci. Jeśli to możliwe, zawsze na nie odpowiadaj. Możesz monitorować wszystkie wzmianki o swojej firmie korzystając z gotowych rozwiązań - na przykład z usług oferowanych przez takie firmy jak Brand24.
Bądź aktywny na poziomie lokalnych społeczności i na poziomie swojego regionu. Dołącz do branżowych organizacji, udzielaj się w czasie lokalnych spotkań i wydarzeń, jak i konferencji. Jeśli to możliwe, zaznacz swoją obecność jako prelegent lub partner wydarzenia z atrakcyjnym, firmowym stoiskiem. Targi branżowe? Super! Nie musisz być na wszystkich, ale na niektórych na pewno warto! Tego typu spotkania to doskonały sposób na pozyskanie nowych Klientów, nawiązanie nowych kontaktów i relacji biznesowych, podkreślenie swojej obecności w branży i swojej wiarygodności. Być może okaże się, że jest szansa na ciekawą akcję cross sellingową, wymianę doświadczeń, lub współpracę, polegającą na uwzględnieniu promocji innej marki w ramach Twojego newslettera i vice versa? Jak zawsze - możliwości są niemal nieograniczone! Buduj sieć networkingową i bądź częścią sieci innych. Pssssst. Przy okazji możesz zawsze podejrzeć, co robi konkurencja!
NASZA PROrada: rozwiązaniem pomocnym w budowaniu relacji biznesowych, jest platforma do organizacji spotkań online, wirtualnych sesji biznesowych, szkoleń internetowych, a nawet konferencji branżowych nazywanych webinarami www.join.me
"Tego jeszcze nie było! Wow! Właśnie tego potrzebowałem!" - Wyobrażasz sobie Klienta, który tak właśnie wyraża zachwyt nad Twoim produktem po zapoznaniu się z ofertą? Miłe uczucie, prawda? Bądź pionierem w swojej branży, nie bój się innowacji i nowych rozwiązań. Zaproponuj swoim Klientom coś, czego nie zaproponowała im jeszcze Twoja konkurencja. Odpowiedz na potrzebę Twojego odbiorcy, nawet jeśli do tej pory jeszcze sam jej sobie nie uświadomił. Może po prostu nikt nie nazwał tego jeszcze po imieniu i Ty będziesz pierwszy?! Innowacja może stać się Twoją największą przewagą konkurencyjną, więc nie bój się eksperymentować i podejmować ryzyko. To może być nowy produkt, czy nowa funkcjonalność, ale również nowy sposób obsługi Klienta, komunikacji, reklamy.
“Nie szukaj klientów dla swoich produktów, szukaj produktu dla swoich klientów!” - Seth Godin
NASZA PROrada: Czy wiesz, że przewagę konkurencyjną możesz zdobyć również dzięki faktoringowi? Dzięki tej usłudze możesz spokojnie zaoferować swoim Klientom dłuższe terminy płatności, możesz bez strachu akceptować kolejne, nawet najbardziej nietypowe zlecenia. Swoim dostawcom płacisz bez opóźnień, dzięki czemu budujesz wizerunek solidnej marki i rzetelnego partnera w biznesie. To ma rzeczywisty wpływ na Wasze relacje, a co za tym idzie również na zyski Twojej firmy.
Pamiętaj, że mamy dla Ciebie jeszcze więcej inspiracji w pierwszej części naszego poradnika, a kolejne w trzeciej jego odsłonie.
Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?
Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.