Jak pozyskiwać nowych Klientów - poradnik przedsiębiorcy Cz.1

Zastanawiasz się, jak pozyskiwać nowych Klientów? Mamy na to kilka niezawodnych sposobów, w tym co najmniej 5, które nic nie kosztują. Gdzie szukać nowych klientów? Skąd ich brać? Gdzie ich spotkać i jak przekonać do tego, by skorzystali z usług mojej firmy? Te pytania zadają sobie wszyscy przedsiębiorcy i nie bez przyczyny…

Jak pozyskiwać nowych Klientów - poradnik przedsiębiorcy Cz.1

Nowi klienci to siła napędowa każdego biznesu, to nowe możliwości rozwoju, nowe wyzwania, nowe doświadczenia, a przede wszystkim nowe zamówienia, większa sprzedaż i zyski. Ale o tym na pewno już wiesz niezależnie od tego, czy masz jednoosobową działalność gospodarczą, postawiłeś na startup, czy prowadzisz małą lub średnią firmę.

Zatem, jak pozyskiwać nowych klientów? To prostsze niż myślisz!

W pierwszej z 3 części naszego poradnika dla przedsiębiorców, którzy szukają nowych kanałów sprzedaży prezentujemy 4 niezawodne sposoby na pozyskanie nowych klientów. Większość z nich możesz zacząć stosować jeszcze dziś, a co więcej, nie wymagają one dodatkowych nakładów czy wydatków! Gotowy? Akcja!

1.   PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE

 Czy wiesz, że spożycie Prosecco jest obecnie większe niż spożycie szampana? A czy wiesz, że ilość czasu spędzana przed telewizorem jest obecnie znacznie mniejsza niż ilość czasu spędzanego na portalach społecznościowych? To właśnie tam są Twoi potencjalni Klienci.

Dlatego zadbaj o ciekawy profil na Facebooku - ten kanał może być nie tylko miejscem, gdzie prezentować będziesz swoją ofertę, ale gdzie zbudujesz wizerunek swojej marki i relację z klientami. To tu skontaktujesz się z Klientem, to tu Twój produkt otrzyma recenzje, to tu za sprawą konta reklamowego, będziesz promować swoją firmę i jej usługi. Buduj swoją społeczność na Instagramie (wbrew pozorom możesz pokazać tu znacznie więcej niż pięknie wyglądający produkt) i nie zapominaj o pokazaniu swojej profesjonalnej twarzy na LinkedIn - to tu możesz nawiązać nowe kontakty biznesowe.

Pamiętaj jednak, żeby treści jakie zamieszczasz na portalach społecznościowych nie były wyłącznie treściami sprzedażowymi. Zachowaj zdrową proporcję, baw, edukuj, buduj relacje, a z czasem przywiązanie do marki. Nie bombarduj swoich odbiorców treściami pochodzącymi z zewnętrznych źródeł zbyt często – cenniejsza dla nich będzie wypowiedź Twoja lub Twojej marki. Tylko raz na jakiś czas przypominaj fanom o swoim świetnym produkcie!

Nie musisz być wszędzie. Postaw na te portale, miejsca, gazety, które najlepiej pasują do oferowanych przez Ciebie produktów i usług, te gdzie są obecni Twoi Klienci! Skorzystaj z dostępnych Ci danych (Google Analytics), by dowiedzieć się gdzie mieszkają, jak spędzają czas wolny, jakie strony internetowe odwiedzają, ile maja lat, czym się interesują. Dzięki temu ustalisz, gdzie ich spotkasz!

NASZA PROrada: Jeśli chcesz zaoszczędzić czas, skorzystaj z takich narzędzi jak Buffer, które pomagają z wyprzedzeniem zaplanować publikację treści na różnych portalach społecznościowych.

2. RECENZJE – SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI

Ile razy zdarzyło Ci się kupić coś, co wcześniej zarekomendował Ci przyjaciel, o czym z wypiekami na twarzy opowiadała Twoja przyjaciółka lub zachwycony kuzyn? Nie musisz odpowiadać. Wiemy, że nie raz i nie dwa. Tak to działa! Testymoniale, recenzje, wszelkiego rodzaju opinie i polecenia Twoich produktów to prosta droga do pozyskania nowych Klientów.

To właśnie od tego Klienci zaczynają obecnie badanie rynku w sieci - czytają, sprawdzają, porównują, drążą.... To pierwszy krok, jaki podejmują na swojej drodze do zakupu. Wynika to również z tego, że ludzie lubią czuć się częścią większej społeczności. Lubią upewniać się, że inni już to wypróbowali, że im się spodobało, smakowało... lub nie.

Kiedy Jeff Bezos - założyciel Amazon.com - dopuścili negatywne recenzje produktów na swojej stronie internetowej, wszyscy tłumaczyli mu, że “tak się nie robi”, ale cóż… opłacało się! Recenzje produktów, czy opinie o usłudze Klienci mogą zostawiać zarówno na Twojej stronie jak i poza nią na specjalnie dedykowanych portalach takich jak opineo.pl. Jako Społeczny Dowód Słuszności działają również wszelkie komunikaty generowane automatycznie i informujące odwiedzających witrynę, ile osób obecnie się na niej znajduje, ile osób skorzystało już z oferty, etc.

NASZA PROrada: Wysyłasz swoje produkty do Klientów? Na kartce z podziękowaniem za zakupy, napisz, że będzie Ci miło jeśli poświęcą chwilę na dodanie recenzji produktu lub pokażą go na swoim Instagramie z #nazwatwojejfirmy i / lub oznaczą @twojafirma na zdjęciu.

3. CONTENT MARKETING

Czy słyszałeś kiedyś stwierdzenie, że "content marketing is the king?" Jeśli tak, to zapewne jesteś świadomy tego, jak ważna jest w obecnych czasach jakość treści zamieszczanych na Twojej stronie internetowej. Jeśli nie, to najwyższy czas żebyś postawił na wartościowe wpisy, edukacyjne artykuły, webinary, szkolenia oraz oryginalne opisy produktów i to zarówno jeśli chodzi o niepowtarzalność treści (nie kopiuj opisów producenta!), jak i ich unikalny charakter - niech będą angażujące, ciekawe, napisane językiem korzyści.

Treści te są również nie bez znaczenia dla pozycjonowania Twojej strony w wyszukiwarce, zatem pamiętaj o słowach kluczowych - dzięki temu upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu! Załóż bloga - w końcu jesteś ekspertem od swojego produktu czy usługi! Jeśli ludzie Ci zaufają, staniesz się dla nich autorytetem czy źródłem przydatnej wiedzy, łatwiej będzie skłonić ich do zakupu. Edukuj, wzbudzaj świadomość tego, jak Twój produkt odpowiada na potrzebę Klienta i jak sprawi, że jego życie będzie łatwiejsze.

Zachęcanie do zakupu z pozycji eksperta działa lepiej, niż robienie tego samego z pozycji sprzedawcy. Powszechność dostępu do Internetu oraz szeroki wachlarz ofertowy sprawiły, że czasy ‘wciskania’ produktu na siłę mamy już dawno za sobą!

NASZA PROrada: Napisz e-booka. To doskonały sposób, aby podzielić się wiedzą w przystępny, angażujący sposób. Gotowego E-booka możesz rozesłać do swoich subskrybentów, zaoferować jako zachętę do zarejestrowania się na stronie lub w prezencie za pozostawienie adresu mailowego/telefonu. Możliwości jest wiele. Wszystko zależy od tego, czego konkretnie potrzebujesz.

PS: Jeśli masz ochotę, pobierz naszego ebooka wyjaśniającego wszystkie tajemnice faktoringu TU. Zobacz, jakie to proste!

4. FORMAT WIDEO

Wideo to obecnie niezwykle ważny środek przekazu na drodze do pozyskiwania Klientów, a wyszukiwarka Youtube to druga pod względem ilości użytkowników po Google wyszukiwarka na świecie. Dlatego, jeśli to tylko możliwe, postaraj się wykorzystać potencjał drzemiący w tym formacie i stwórz firmowy kanał na YT, na którym będziesz zamieszczać filmy ukazujące zalety i potencjalne zastosowania Twojego produktu czy usługi, wywiady z Klientami, prezentację Twojej firmy, filmiki rekrutacyjne, etc.

Przygotowane filmy umieść na swojej stronie internetowej. Tak zaprezentowane treści są często łatwiej przyswajalne dla odwiedzających Twoją witrynę potencjalnych klientów, a Twój obecny, zadowolony Klient jako autentyczny bohater kilkuminutowego filmiku, opowiadający o waszej współpracy, będzie dużo bardziej przekonujący niż wiele stron standardowego opisu produktu.

NASZA PROrada: Nie masz środków do tworzenia profesjonalnych treści wideo? Skorzystaj z aplikacji takich jak Wibbitz czy articlevideorobot.com, które pomogą Ci zamienić wpis na bloga w wideo.

PS: Zobacz nasz krótki, animowany filmik, jaki przygotowaliśmy, żeby pokazać naszym potencjalnym Klientom, czym jest faktoring. Było o włos od nominacji do Oscara!

Jesteś głodny kolejnych pomysłów na pozyskiwanie nowych Klientów. Sprawdź część drugą i część trzecią naszego poradnika!

Zajrzyj na bloga Idea Money i zainspiruj się z nami!

Jesteśmy cyklicznie nagradzani

Image

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.

Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.