Kim jest Henry? Poznaj swojego Klienta.

Jeśli prowadzisz firmę, oferujesz produkty lub usługi, z pewnością szukasz sposobu na zdobycie nowych Klientów, także poprzez kampanie marketingowe. Czy są one dopasowane do tego, kim są Twoi potencjalni Klienci? A czy Twoim Klientem jest HENRY? Sprawdź, co to za grupa (bo zdecydowanie warto!) i zobacz, czy rozmawiacie w tym samym języku.

Kim jest Henry? Poznaj swojego Klienta.

Pamiętasz kim byli Yuppies? Tym określeniem, będącym skrótem od ang. Young Urban Professional jeszcze do niedawna opisywano młodych profesjonalistów, któzy rozpoczynali swoją karierę w latach 80 i 90 i systematycznie pięli się w górę po szczeblach kariery. Era Yuppies już jednak minęła, a na scenie pojawili się DINKs i HENRYs.

Określeniem DINKS (Double Income No Kids) definiuje się grupę ludzi (najczęściej stosunkowo młodych), tworzących gospodarstwa domowe w ramach związków partnerskich i małżeństw. Do ich cech charakterystycznych należy fakt, że obydwoje pracują, w związku z czym ich przychód składa się w sumie z dwóch pensji, a dodatkowo nie mają jeszcze dzieci. Dzięki temu mogą żyć na dość wysokim poziomie – podróżować, jadać w restauracjach, bawić się, etc. Członkowie tej grupy najczęściej po jakimś czasie przechodzą jednak do większej grupy określanej mianem HENRYs.

Kto to jest HENRY?

HENRY to skrót od ang. High Earner, Not Rich Yet i oznacza w dużym skrócie grupę osób o dość dużych przychodach, które mogłyby cieszyć się z ciężko zarobionych przez siebie pieniędzy, ale nie mogą tego robić z powodu wysokich, stałych wydatków. To ludzie należący do wyższej klasy średniej, którzy choć według obiektywnych standardów są zamożni, a na swój sukces zapracowali ciężką nauką i własną pracą, to nie uważają się jeszcze za bogatych („not rich yet”). Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze wynika to z tego, że ze względu na zmiany kulturowe i ekonomiczne, jakie dokonały się na przestrzeni ostatniego pokolenia, ciążą na nich liczne zobowiązania finansowe.

Należą do nich:

  • kredyty (mieszkaniowe, studenckie, hipoteczne)
  • wysokie koszty mieszkania
  • wysokie podatki
  • oszczędności
  • wydatki związane z wychowaniem dzieci (prywatne szkoły, zajęcia dodatkowe, opiekunka, zdrowe jedzenie, studia, etc.)

Jak widać część z wymienionych zobowiązań – na przykład koszty związane z wychowaniem dzieci, mieszkaniem czy oszczędności, to koszty jakie narzuca HENRY’m styl życia z jakim się utożsamiają i jaki uważają za właściwy dla ludzi na swoim poziomie.

Dlaczego HENRY to bardzo dobry klient?

Choć aby utrzymać się na dotychczasowym poziomie, HENRY musi ciężko pracować, jednocześnie bardzo chętnie wydaje on zarobione przez siebie pieniądze i chce żyć na określonym, wysokim poziomie. Jego motywacją może być dobro rodziny, ale także reputacja i wizerunek jaki wokół siebie roztacza. Najczęściej HENRY jednak po prostu kocha życie i chętnie korzysta z luksusów na jakie może sobie pozwolić.

Co za tym idzie, styl życia HENRY’ego zmienia się wraz z jego dochodem – czyli zazwyczaj rośnie! Typowy HENRY nie martwi się także tak bardzo o swoją przyszłość, jak mieli to w zwyczaju czynić jego rodzice czy dziadkowie. Dla niego liczy się tu i teraz, dlatego jeśli tylko czuje, że dany produkt lub usługa idą w parze z jego upodobaniami i pasują do jego stylu życia, chętnie sięga po takie oferty.

HENRY a marketing

Jeśli chcesz ze swoja marką i swoją komunikacją trafić do typowego HENRY’ego, musisz pamiętać o kilku ważnych aspektach.

1.       HENRY kocha technologię i świetnie się z nią czuje. Przed zakupem prowadzi szeroko zakrojony research online, czyta opinie o danym produkcie w Internecie, a jeśli pokocha jakąś markę, chce być z nią cały czas w kontakcie (za pomocą portali społecznościowych, mailingów, powiadomień, etc.) Zadbaj o nowoczesny wygląd swojej strony, aktywny profil na Facebooku i Instagramie. Wysyłaj spersonalizowane mailingi i nie bój się wdrażać innowacji. On to doceni!

2.       Pamiętaj, że HENRY to wannabe. Marzy o luksusie i często zastanawia się, jak to będzie, kiedy odejdą jego zobowiązania finansowe i wreszcie będzie mógł skupić się na życiu na 100%. Rozwijaj przed nim wizję takiego stylu życia, o jakim marzy. Przedstawiaj swoich Klientów jako część grupy, do której HENRY aspiruje. Daj mu to o czym marzy tu i teraz, od ręki, dzięki temu co oferujesz.

3.       Typowy HENRY przykłada dużą wagę do równowagi pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym. Takie poszanowanie dla ‘work-life balance’ to ważna wskazówka dla marketerów, którzy powinni przedstawiać swoje produkty jako ułatwiające i upraszczające życie. Usługi oszczędzające czas i pozwalające spędzać go z przyjaciółmi i rodziną, z pewnością spotkają się z zainteresowaniem tej grupy konsumentów. 

4.       HENRY nie lubi kompromisów. Oczekuje, że dostanie dokładnie to, czego potrzebuje i wtedy, kiedy tego potrzebuje. Dlatego zadbaj o jakość i błyskawiczną realizację zamówień, by jak najlepiej sprostać jego wysokim oczekiwaniom.

Czy Twój Klient to HENRY? A może chciałbyś, żeby HENRY zainteresował się produktami, które oferuje Twoja firma? Pamiętaj zatem o jego profilu i komunikacji dopasowanej do potrzeb tej wymagającej, ale bardzo dobrze rokującej i lojalnej grupy. A jeśli szukasz nowych sposobów dotarcia do Klienta, koniecznie sprawdź nasz przewodnik.

Zajrzyj na bloga Idea Money i zainspiruj się z nami!

Jesteśmy cyklicznie nagradzani

Image

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.

Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.