Zdjęcie – zadbaj o zdjęcie, które pokaże Cię w jak najlepszym świetle. Pamiętaj, że LinkedIn zrzesza profesjonalistów. To nie Facebook i niezależnie od tego, ile żeberek ma Twój ‘kaloryfer’, Twoje zdjęcie z wakacji pod palmą, nie przysporzy Ci kontaktów, na jakich najbardziej Ci w biznesie zależy. Wybierz zdjęcie dobrej jakości, o profesjonalnym, stonowanym charakterze. Możesz również ustawić zdjęcie w tle – wyróżni cię ono spośród profili osób, które uważają, że „internetowe CV nie potrzebuje upiększania”. Nie potrzebuje, ale możesz za jego pomocą pokazać, czym się zajmujesz, zaprezentować branżę lub swojego pracodawcę, jeśli utożsamiasz się z nim w danym momencie lub jego marka jest silna i rozpoznawalna.
PAMIĘTAJ:Profile osób posiadających profesjonalne zdjęcie profilowe na LinkedIn są wyświetlane 14 x częściej niż profile bez zdjęcia!
Masz już swój profil? Idziemy dalej! Widzisz tę ikonkę na głównym pasku przedstawiającą ludzi? LinkedIn to sieć – to sieć kontaktów biznesowych, miejsce nawiązywania relacji z klientami, potencjalnymi pracownikami i pracodawcami, to prężne medium społecznościowe, którego potencjał możesz wykorzystać dla rozwijania sprzedaży, swojego biznesu, swojej kariery. Jak?
Zbuduj własną sieć kontaktów– przy zakładaniu konta będziesz miał możliwość automatycznego dodania kontaktów z Twojej książki adresowej. Skorzystaj z tej opcji. Odwiedzaj profile innych osób z branży, wysyłaj im zaproszenia. Tu nikt ‘nie obraża się’, że zajrzałeś na jego profil. Bo LinkedIn ma służyć budowaniu sieci kontaktów biznesowych, a nie prywatnych. Nie musisz osobiście znać danej osoby, by wysłać jej zaproszenie do swojej sieci. Byłeś na spotkaniu, konferencji, szkoleniu? Zaproś ludzi, których tam spotkałeś do swojej sieci. Takie znajomości procentują!
PAMIĘTAJ:Zaproszenia wysyłaj na adresy prywatne użytkowników, nie na ich domeny firmowe. To na prywatne adresy użytkownicy zakładają swoje konta (tak jak zrobiłeś to prawdopodobnie Ty).
W swoim profilu znajdziesz pole Rekomendowane umiejętności i potwierdzenia. Wybierz maksymalnie 10-12 umiejętności, którymi możesz się pochwalić, a które są przydatne w Twojej branży, na Twoim stanowisku. Poproś swoich współpracowników o potwierdzenie tych umiejętności, a jednocześnie zacznij potwierdzać umiejętności znajomych i współpracowników. Po chwili uzbierasz u siebie całkiem pokaźną ilość potwierdzeń. Uzupełnij Osiągnięciao kursy, certyfikaty, publikacje, wyróżnienia i nagrody. Kiedy zaczniesz obserwować wybrane firmy, ich ikonki pojawią się w polu Zainteresowania. Miej to na uwadze – Twoje zainteresowania mówią o Tobie!
Przeczytałeś ciekawy artykuł z branży, poleć go lub udostępnij. Lubiana przez Ciebie firma lub Twój znajomy osiągnęli sukces, pogratuluj. Twoja aktywność na LinkedIn przedstawia Cię jako zaangażowanego i zainteresowanego daną branżą. Jako kogoś, kto jest aktywny, kto nie boi się wyrażać własnego zdania. Przeczytałeś ciekawe badania i coś Cię w nich zainteresowało? Skomentuj to w formie kilkuzdaniowej wypowiedzi. Napisz o zmianach w branży, sukcesie Twojej firmy. Twoja sieć kontaktów, znajomi i współpracownicy docenią to szybciej niż myślisz! Na LinkedIn nie ma tak powszechnego w sieci „hejtu”! Dlaczego? Tu nie ma na to miejsca. Oczywiście zdarzają się dyskusje (nawet dość ostre) pod publikacjami i aktualnościami na stronie głównej, ale nikt nie chce prezentować siebie, swojego zawodowego profilu przez pryzmat własnego światopoglądu, bezpodstawnej krytyki, nienawistnych komentarzy czy złośliwości. To po prostu nie jest profesjonalne! Dlatego nie bój się – publikuj!
Teraz wiesz już, jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn, dlatego nie czekaj ani minuty dłużej i zacznij przygotowywać swoją wirtualną wizytówkę. Ona może odmienić losy Twojej kariery!
Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?
Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.