LinkedIn – Twoja wirtualna wizytówka!

W jaki sposób stworzyć superefektywną, a jednocześnie nowoczesną i dostępną dla wszystkich e-wizytówkę, która będzie najlepszym dowodem Twojego profesjonalizmu i motorem Twojej kariery? To proste! Nie masz motywacji, aby stworzyć swój profil na LinkedIn – największej na świecie społeczności, która zrzesza profesjonalistów? To błąd! Profil na LinkedIn to wirtualna wizytówka, której pojawienie się na rynku z impetem rozwiało stosy papierowych kartoników zalegających w biurkach i portfelach biznesmenów. To wizytówka, która dokonała prawdziwej rewolucji w rozwoju sieci kontaktów biznesowych i ścieżki kariery. To wizytówka, po którą sięgnąć może każdy – niezależnie od regionu, stanowiska i sytuacji. To również wizytówka, którą kreujesz i wystawiasz sam sobie i która może powiedzieć o Tobie więcej niż się spodziewasz. Co więcej, ta wizytówka nic nie kosztuje, a może przynieść Ci nieocenione zyski i to zarówno, jeśli chodzi o sprzedaż, jak i o rozwój osobisty. Dlatego, jeśli jeszcze nie masz profilu na LinkedIn najwyższa pora to zmienić, a jeśli już go posiadasz, zadbaj o to by Twój profil był profilem profesjonalisty! Zmotywowany? To zaczynamy!

LinkedIn – Twoja wirtualna wizytówka!

1.   Uzupełnij informacje profilowe

  • Zdjęcie – zadbaj o zdjęcie, które pokaże Cię w jak najlepszym świetle. Pamiętaj, że LinkedIn zrzesza profesjonalistów. To nie Facebook i niezależnie od tego, ile żeberek ma Twój ‘kaloryfer’, Twoje zdjęcie z wakacji pod palmą, nie przysporzy Ci kontaktów, na jakich najbardziej Ci w biznesie zależy. Wybierz zdjęcie dobrej jakości, o profesjonalnym, stonowanym charakterze. Możesz również ustawić zdjęcie w tle – wyróżni cię ono spośród profili osób, które uważają, że „internetowe CV nie potrzebuje upiększania”. Nie potrzebuje, ale możesz za jego pomocą pokazać, czym się zajmujesz, zaprezentować branżę lub swojego pracodawcę, jeśli utożsamiasz się z nim w danym momencie lub jego marka jest silna i rozpoznawalna.

PAMIĘTAJ:Profile osób posiadających profesjonalne zdjęcie profilowe na LinkedIn są wyświetlane 14 x częściej niż profile bez zdjęcia!

  • Nazwa użytkownika –to Twoje imię i nazwisko. Zapomnij o skrótach, zdrobnieniach i przezwiskach.
  • Nagłówek – z racji tego, że pojawia się tuż pod Twoimi imieniem i nazwiskiem, to element, na który spojrzy każdy i dzięki któremu będzie można wyszukać Cię w wyszukiwarce w kontekście wybranej branży/stanowiska. Tu powinny znaleźć się słowa klucze określające Twój profil zawodowy lub kilka słów, które zainteresują użytkowników. Napisz, czym się zajmujesz i dlaczego warto Cię poznać.
  • Nazwa stanowiska – to proste, ale pamiętaj o słowach kluczowych najlepiej określających to, co robisz!
    Opis – to jeszcze jedno miejsce, w którym możesz odnieść się do tego, czym się zajmujesz – nie bój się, chwal się! Jasno określ swoje doświadczenie, zakres obowiązków. Dodaj nośniki jeśli takowe posiadasz – link do cv, link do Twojej strony www, linki do Twoich publikacji, filmów, etc. Chęć pochwalenia się tym, co zrobiłeś wskazuje, że uważasz to za swój sukces i urozmaica profil.

2.   Wykorzystaj to, że LinkedIn to medium społecznościowe

Masz już swój profil? Idziemy dalej! Widzisz tę ikonkę na głównym pasku przedstawiającą ludzi? LinkedIn to sieć – to sieć kontaktów biznesowych, miejsce nawiązywania relacji z klientami, potencjalnymi pracownikami i pracodawcami, to prężne medium społecznościowe, którego potencjał możesz wykorzystać dla rozwijania sprzedaży, swojego biznesu, swojej kariery. Jak?

Zbuduj własną sieć kontaktów– przy zakładaniu konta będziesz miał możliwość automatycznego dodania kontaktów z Twojej książki adresowej. Skorzystaj z tej opcji. Odwiedzaj profile innych osób z branży, wysyłaj im zaproszenia. Tu nikt ‘nie obraża się’, że zajrzałeś na jego profil. Bo LinkedIn ma służyć budowaniu sieci kontaktów biznesowych, a nie prywatnych. Nie musisz osobiście znać danej osoby, by wysłać jej zaproszenie do swojej sieci. Byłeś na spotkaniu, konferencji, szkoleniu? Zaproś ludzi, których tam spotkałeś do swojej sieci. Takie znajomości procentują!

PAMIĘTAJ:Zaproszenia wysyłaj na adresy prywatne użytkowników, nie na ich domeny firmowe. To na prywatne adresy użytkownicy zakładają swoje konta (tak jak zrobiłeś to prawdopodobnie Ty).

3.   Pokaż, że jesteś ekspertem!

W swoim profilu znajdziesz pole Rekomendowane umiejętności i potwierdzenia. Wybierz maksymalnie 10-12 umiejętności, którymi możesz się pochwalić, a które są przydatne w Twojej branży, na Twoim stanowisku. Poproś swoich współpracowników o potwierdzenie tych umiejętności, a jednocześnie zacznij potwierdzać umiejętności znajomych i współpracowników. Po chwili uzbierasz u siebie całkiem pokaźną ilość potwierdzeń. Uzupełnij Osiągnięciao kursy, certyfikaty, publikacje, wyróżnienia i nagrody. Kiedy zaczniesz obserwować wybrane firmy, ich ikonki pojawią się w polu Zainteresowania. Miej to na uwadze – Twoje zainteresowania mówią o Tobie!

4.   Poleć, pogratuluj, publikuj…

Przeczytałeś ciekawy artykuł z branży, poleć go lub udostępnij. Lubiana przez Ciebie firma lub Twój znajomy osiągnęli sukces, pogratuluj. Twoja aktywność na LinkedIn przedstawia Cię jako zaangażowanego i zainteresowanego daną branżą. Jako kogoś, kto jest aktywny, kto nie boi się wyrażać własnego zdania. Przeczytałeś ciekawe badania i coś Cię w nich zainteresowało? Skomentuj to w formie kilkuzdaniowej wypowiedzi. Napisz o zmianach w branży, sukcesie Twojej firmy. Twoja sieć kontaktów, znajomi i współpracownicy docenią to szybciej niż myślisz! Na LinkedIn nie ma tak powszechnego w sieci „hejtu”! Dlaczego? Tu nie ma na to miejsca. Oczywiście zdarzają się dyskusje (nawet dość ostre) pod publikacjami i aktualnościami na stronie głównej, ale nikt nie chce prezentować siebie, swojego zawodowego profilu przez pryzmat własnego światopoglądu, bezpodstawnej krytyki, nienawistnych komentarzy czy złośliwości. To po prostu nie jest profesjonalne! Dlatego nie bój się – publikuj!

Teraz wiesz już, jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn, dlatego nie czekaj ani minuty dłużej i zacznij przygotowywać swoją wirtualną wizytówkę. Ona może odmienić losy Twojej kariery!

Zajrzyj na bloga Idea Money i zainspiruj się z nami!

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie.
Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.