Gdy większość procesów zakupowych zachodzi online, a kontakt z bezpośrednim sprzedawcą jest minimalizowany, powinieneś zastanowić się nad widocznością twojej firmy w Internecie.
Sprawdź, czy twoją firmę można znaleźć w wyszukiwarce Google oraz na mapach. Jeśli nie to zgłoś ją podając odpowiednie dane: lokalizację, numer kontaktowy, godziny otwarcia. To pozycjonuje twoją firmę i pozwala szybciej skontaktować się z biurem. Google zbiera również opinie o firmie przyznając jej gwiazdki. Możesz na początek poprosić klientów lub znajomych o wystawienie opinii. Warto też zamieścić kilka zdjęć.
Polecenia to wciąż obszar najbardziej wpływający na decyzję zakupową. Powinieneś zatem sprawdzić jak twoja firma jest oceniana, czy klienci wypowiadają się na jej temat, opisują plusy i minusy współpracy.
Najprostszym sposobem jest wpisanie w wyszukiwarkę nazwy firmy i słowa "opinie". Gdy już uznasz, że chcesz zagospodarować ten obszar marketingu powinieneś zacząć od:
Są firmy, które w swojej ofercie posiadają marketing szeptany – dzięki niemu wszystkie wzmianki o twojej firmie zostaną zaopiekowane. Ponadto możesz dzięki temu rozpoczynać wątki, aby wyróżnić swoje przewagi konkurencyjne.
Od lat marketing treści jest najskuteczniejszą formą budowania relacji z klientem. Wartość jaką dajesz w Internecie oraz sposób, w jaki się z nim komunikujesz na stronie www i w mediach społecznościowych będzie zwiększał swój udział postrzeganiu twojej marki przez odbiorców.
Content marketing to w dużym uproszczeniu wszystkie treści dotyczące twojej firmy, jakie są zamieszczane w różnych mediach: aktualności na stronie firmy, artykuły na blogu, filmy na YouTube, infografiki, poradniki, ebooki, raporty, posty na Facebooku czy Instagramie – to wszystko widzą twoi potencjalni klienci. Jak więc sprawić, by relacja klient – firma była dzięki tym treściom jeszcze silniejsza?
Zastanów się, z kim masz na co dzień do czynienia, ale nie patrz tylko na stanowiska twoich współpracowników. Zastanów się co lubią, jak spędzają czas wolny, co jest dla nich ważne w pracy, a co poza nią, na co zwracają uwagę. W marketingu rozróżnia się dwa typy komunikacji z klientami z perspektywy marki: B2B
Wypisuj sobie pytania jakie zadają twoi klienci, na forach, opiniach, w komentarzach pod postami. Jakie aspekty zauważają w twojej usłudze? To wszystko to kopalnia tematów do treści, które tworzysz.
Możesz do tego użyć takich narzędzi jak Semstorm lub Answer the public. Dzięki nim możesz zbadać, jakie hasła użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę i bardziej dopasować tytuł i treść artykułu do tego czego szukają.
Pisz o branżowych eventach i zmieniających się przepisach oraz o tym, co one oznaczają w praktyce. Tłumacz te zmiany klientom. Rób relacje z eventów, w których bierzesz udział oznaczając instytucje i te wydarzenia. Zwiększysz tym zasięg swoich treści.
To tylko kilka możliwości zwiększenia rozpoznawalności twojej firmy w sieci. Będąc konsekwentnym w tych dzianiach, regularnie analizując to, jak postrzegają cię użytkownicy, możesz liczyć na wzrost zainteresowanych swoją ofertą. Pamiętaj, że biznes w branży transportowej nie opiera sie tylko na cenie, ale przede wszystkim na poleceniach i relacjach, a Internet jest świetnym miejscem do ich budowania.
Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?
Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.